ابڙو اڪيڊمي Abro Academy
2020-06-19
داخلا نمبر 146
عنوان سنڌو ماٿريءَ ۾ ديوتائن سان جنگ
شاخ سنڌوءَ جو سفر
پڙهيو ويو 1648
داخلا جو حوالو:
1000.00.00-B.C
رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
1800.00.00-B.C
رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
1500.00.00-B.C
رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
1489.00.00-A.D
رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
1517.00.00-A.D
رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
هن داخلا جون تصويرون نه مليون
اهي چئني ڇوڪرن کي هرڻياڪشپ جو ڌرم سيکارين. پر پرهلاد نه مڙيو ۽ وِشنوءَ جي پوڄا ڪندو رهيو. شريمد ڀاڳوت موجب هرڻياڪشپ پرهلاد کي گهڻو ئي سمجهايو ۽ نيٺ کيس ماري ڇڏڻ جو حڪم ڏنائين پر وشنوءَ هر ڀيري پرهلاد کي بچايو.
پرهلاد پنهنجا ڪيئي هم خيال ٺاهي ورتا ته هرڻياشپ پنهنجي هٿ سان پرهلاد کي مارڻ لاءِ وڌيو پر ان وقت وشنو نراسنگها روپ ۾ هڪ ٿنڀي مان ظاهر ٿيو ۽ هرڻياڪشپ جو پيٽ چيري سندس آنڊا ڪڍي پنهنجي ڳچيءَ ۾ مالها وانگر وجهي ڇڏيائين. برهما جو وعدو سچو نڪتو. نراسنگها کي برهما پيدا نه ڪيو هو. هُو نه ماڻهو هو نه جانور، اهو وقت به شام جو هو يعني: نه ڏينهن هو، نه رات.
هڙند جي ڳالهه ته شايد اتي ختم ٿي پر ائين ٿو لڳي ته هيءَ به انهن گهڙين مان هڪ گهڙي هئي جڏهن سنڌو ماٿريءَ جون واڳون قديم لوڪن کان کسجي هوريان هوريان ٻين جي هٿن ۾ ٿي ويون. جيتوڻيڪ شريمد ڀاڳوت ۾ هن قصي دوران هنڌ هنڌ شري رام ۽ شري ڪرشن جا نالا نارائڻ طور استعمال ڪيا ويا آهن. پر هڪ هنڌ اهو به لکيل آهي ته جڏهن هرڻياڪشپ تپسيا لاءِ هماليه پربت ڏانهن ويل هو، تڏهن سندس غيرحاضريءَ جو فائدو وٺي اِندر ديوتا ورتر اسر، نموچي ۽ سندس ساٿين کي ماري سندن زالون پڪڙي ديولوڪ وٺي ٿي ويو. انهن زالن ۾ هرڻيا ڪشپ جي زال به شامل هئي جنهن کي پوءِ آزاد ڪيو ويو هو. تنهن ڪري ظاهري طور تي ائين محسوس ٿو ٿئي ته هرڻا ڪشپ واري مزاحمت توڙي ورتر اسر واري مزاحمت ٻئي لڳ ڀڳ هڪ ئي وڏي فوجي ۽ سياسي اٿل پٿل جو حصو آهن جيڪا اصل ۾ رگ ويد واري وقت ۾ يا ان کان ترت پوءِ تائين جاري رهي. رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.