ابڙو اڪيڊمي Abro Academyابڙو اڪيڊمي Abro Academy

لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين : (ابڙو اڪيڊمي)

2020-10-27
داخلا نمبر 805
عنوان لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين
شاخ منڇر گورک گاج دنيا
پڙهيو ويو 1178
داخلا جو حوالو:

هن داخلا لاءِ تاريخ جا حوالا موجود نه آهن

هن داخلا جون تصويرون نه مليون

لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين جا بنياد
منڇر گورک گاج دنيا / بدر ابِڙو / ابڙو اڪيڊمي Abro Academy / علمي ادبي پورهيو /

لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين - مان نڪتل ٻيون شاخون-

لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين


شاخ منڇر گورک گاج دنيا
ٽوٽل صفحا1
موجودہ صفحو0
اڳلو صفحو-0-گذريل صفحو

لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين
”سائين! اهو ڪافرن جو دور هو، ڪافرن جا وڏا مال پيل هئا.“
”ڪافرن وٽ ڪهڙا مال هئا، پراڻن دڙن ۾ رڳو ڀڳل ٺڪر ڇڏي ويا آهن.“ مون چيو.
”ڇا جو سائين! وڏا مال هئن“ همراهه جوش ۾ اچي ويو، ”هي لکمير ڪافر سڏجي ٿو ... ٽي لک تي تڙ ڪندو هو، روزانو، شام جو ... معنيٰ ٽي لَک جي دولت تي تڙ ڪندو هو ... هي علائقو ان جو هو، لکمير ڪافر جو، هتي رڳو ڪافر هئا. باقي! هيءَ ته ماڙي هئس نه ... هتي کوهه هئس، پنج سئو ڄڻا ان جو ٻوڪو ڇڪيندا هئا.“ ھن لکمير جي ماڙي ڏانهن اشارو ڪيو.
”هتي اهو کوهه آهي؟ ڇا هي نئينگ وارو؟“ مون خاطريءَ لاءِ پڇيو.
”هائو آهي! ياعليءَ جي نالي سان چشمو ڦاٽل آهي“. ھن به نئنگ واري چشمي ڏانهن اشارو ڪيو.
”ها! نئينگ وارو، اهو لکمير جو کوهه هو ... پوءِ علي سائينءَ هن (لکمير ڪافر) وٽ آيو آهي ۽ هن وٽ باقاعدي مزوري ڪئي آ ... علي سائينءَ مزوري ڪئي پر لِڪ ۾، اها ڪنهن کي به خبر ڪونه هئي ... ھڪ ڏينهن هن وٽ ھڪ سوالي آيو ته سائين منهنجو پٽ غريبي لکمير وٽ مزدوري ۾ قيد ٿيل آ... اھو يا ته مونکي ڇڏائي ڏيو يا مونکي پئسا ڏيو ڇو ته پئسا مون وٽ ناهن. پوءِ مالڪن (حضرت عليِ سائين) چيو ته آئون توسان گڏجي ٿو هلان. پر منهنجو هنن (ڪافرن) کي ٻڌائجانءِ نه، باقي ان (تنهنجي پٽ جي) جڳهه تي مان ڪم ڪيان ٿو. پوءِ علي سائين هتي آيو آهي ۽ (لکمير شرط ۾ چيو ) بربر ندي (نئه) جيڪا ماڻهو ٻوڙيندي هئي، مونکي بند ڪري ڏي ... ازدها بلا روزانو شهر مان ماڻهو کائيندي هئي، اها به مونکي ماري ڏي ! چيائين (علي سائين چيو) اها به ماري ڏيندو سانءِ. چيائين (ڪافر چيو) ته علي سائين به مونکي زنده بند ڪري آڻي ڏي. چيائين (علي سائينءَ چيو) تنهنجا ٽيئي سوال مان پورا ڪندس تون اهي 500 ماڻهو ڇڏ، مان اڪيلو (ٻوڪو) ڇڪيندس. پوءِ سائين اتان اڪيلو ٻوڪو ڇڪيندو هو، پوءِ اهو پاڻي لکمير جي شهر تائين ايندو هو. اڃا تائين ان دور جي جا ناليءَ ڪٿي ڪٿي ان ڇپ تي نشان آهن.
”لکمير بادشاهه ڇا ڪندو هو؟ وهنجندو هو.“ انور چرچي ۾ پڇيو.
”ها سائين! لک تي تڙ ڪندو هو ... پوءِ مولا عليءَ اها بربر ندي وڃي بند ڪئي آ، ۽ اها ازدها بلا ماري آ“ هڪ مواليءَ چيو.
” اها بربر ندي ڪٿي آهي؟“ مون پڇيو ته متان هو ڪنهن وڏي گبر بند ڏانهن اشارو ڪري!
”اها به سائين هيءَ ئي آ نه! اها به کيرٿر مان اتان نڪري ٿي ... بربر ندي اها ئي اٿوَ (نئينگ واري نئه)“ فقير چيو.
” لاهوتين جي رستي ۾ نوري مائيءَ جو جيڪو تڙ (نور واهي) آهي، جتان قلندر جي ميلي کانپوءِ لاهوتي نورانيءَ ڏي پيادل ويندا آهن، ان کي هوڏانهن کيرٿر ۽ هيڏانهن ڀت جبل اچي ٿو، بربر ندي اتان ئي مٿان لهي ٿي، اهو پاڻي بند ٿيل آهي.“ فقير بربر نديءَ جي نشاندهي ڪئي.
”اهو پاڻي ڇا ۾ ٿو پوي؟“ مون پڇيو.
منڇر ڍنڍ ۾.
”اهو پاڻي ڪهڙي هنڌ تي بند ٿيل آهي؟“ مون ٻيو سوال ڪيو.
”اها خبر نٿي پوي، مٿان ڇپن سان بند آهي، خبر ناهي ڪٿي ٺاهيائين!“ فقير سوچ ۾ پئجي ويو.
”مٿان بند آ، ڇپن سان يا قدرتي؟“
”هي قدرتي بند آ ڪرامت سان!“
”هيٺان وهي ٿي؟“
”اتي تلاءُ ٺهيل آ وڏو، اتي هيترا هيترا فِتورا ملندا، ڀت جبل جي مٿان جيڪي سمنڊ مان ملند اآهن ... بربر ندي ڀت جبل جي اولهه ۾ آهي اوڀر کان ڀت اچي ويس پريان کيرٿر اٿس.“ فقير چيو، ۽ نشاني ڏني ته ان هنڌ تي سپن ۽ ڪوڏن جا پنڊ پهڻ ملن ٿا.




ٽوٽل صفحا1
موجودہ صفحو0
اڳيون صفحو-0-گذريل صفحو

لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين ھنن داخلائن ۾ پڻ استعمال ٿيل آھي
لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين
منڇر گورک گاج دنيا - موضوع جون ٻيون داخلائون-
ٻه ڍُنگ ڳالهيون
پهريون ڏينهن : سيوهڻ ڏانهن
سيوهڻ ۾
عَلم
مکڻ ماکي
دستارسازي
دستاربندي
پُراڻين دستارن جو سفر
قلندر شهباز
قلندر شهباز جو مقبرو
ڌمال
لال ڪنوار
سيوهڻ جون ڪافيون
پٺاڻ جي ڪافي
مزار سائين علي احمد قريشي
سخي دلير جو مقبرو
لفظ ’ڪائي‘ جو بڻ بنياد ڇا آهي؟
ڪائيءَ ۾ نوحاڻي سردار سان ڪچهري
محمد بن قاسم جو خزانو
سانجهيءَ تارو
ست گهريون جنن جا گهر
ڪائي باغ ۾ فقيرن جي دنيا
هاهوت جون خبرون
هڪ سرڪش ڪردار
ھاھوت، بازارِ مصطفى خريدارِ خُدا
بگا شير
پٿر جي اڏي
فقيرن وٽ جاگرافياڻي ڄاڻ
بٺي ٿل ۾ قديم تحريرن جو ڏس
70 خچرن جو خزانو
لکمير ڪافر ۽ حضرت علي سائين
گابار جي گُري، خزاني جو هڪ باب
بڊي ۾ جهنگلي جيوت
لُنڊي بُٺي
دخمو يا اسٽوپا؟
سيوهڻ جو قلعو
سيوهڻ جي قلعي جي تاريخ
بودلو سڪندر
بودلي جي ڏاچي
درگاهه ڇُٽو امراڻي
احمد علي قريشي جي مزار
مخدوم بلاول جو نئون مقبرو
ڳاڙهيءَ ڏانهن
ميان وال تحريڪ
ڪلهوڙن جي ڪهاڻي
سيد محمد جونپوري
ميان آدم شاهه ڪلهوڙو
ميان دائود ڪلهوڙو
محمد الياس ڪلهوڙو
ميان شاهل محمد ڪلهوڙو
ڪلھوڙا حاڪم (جنھن ترتيب سان حاڪم ٿيا)
ڪلھوڙن جا ڪي وزير ۽ سالار
ڪلهوڙن جي راڄ جو نمونو
کاڌو خوراڪ ۽ ماحولياتي حالتون
اخلاقي صورتحال
سرڪاري محصول
ڳاڙهيءَ واري مسجد
ميان نصير جو قبرستان
سرندو نواز فقير
ست قاضي، نر نه مادي
ميان نصير قبرستان ۾ ڪير ڪير دفن آهي؟
ٽوڙ ڏانهن
ٽوڙ ۾
مست ڪيهر شاهه
ڪاڇي جا آثار ۽ ڳوٺ
موالين جي دنيا
سبيءَ جي ھوا ’ڪُنبي‘
بد امنيءَ وارو ڪارو دور
چور نلي
نئه گاج ۾
نئه گاج ۾ آثار
جاڙي جي قلات
ڇُٽي جي ڪُنڊ
نزگاڻيءَ جي ڪُنڊ
روهيل جي ڪُنڊ
راڄو ديرو
پئي جو ڪوٽيرو
ڪاڇي ۾ ڪلهوڙا ۽ ٽالپر
سنڌ جون قديم ثقافتون ۽ تهذيبون
نئه گاج
گاج جو وهڪرو
مير الهيار جي قبن ڏانهن
ڊِگهه بالا جا مقبرا
ڪاڇي ۾ رات
هڙيو، پکين جو بادشاهه
هُرلو
مٽِيءَ جي شاعري
جوهيءَ کان اڳتي
ڪوٽ جي ديوار
ميان يار محمد ڪلهوڙو
ڪلهوڙن جا يادگار
ميان مرادياب جو مقبرو
منگو فقير جتوئيءَ جو مقبرو
گمنام ڇٽي
منڇر عروج ۽ زوال
منڇر ڍنڍ
منڇر جا جوڀن ڏينهن
زوال بابت سائنسي رپورٽون
زراعت
منڇر ۽ پکي
جولاءِ 2002 ۾ منڇر جو منظر نامو
ٻيڙي
بوبڪ هڪ جيئرو کنڊر
بوبڪ جا مخدوم
بوبڪ: جا مخدوم
نئگ ۽ نگهاول ڏانهن ٻيهر
سخي دلير رند
گاجي شاهه واهي ۽ گبر بند (گاجي گنج بخش)
گاجي شاهه بطور عقيدو
گاجي شاهه (غازي شاهه) جي تاريخي حيثيت
گاجي شاهه جي ڏاچيءَ جي قبر
ماڙي کڙ/ غازي شاهه سائٽ
ڏاند جي چٽسالي:
گورانڊي
ڪائيءَ ۾
ڪائي بٺي
بڊو جبل
ڪائي کان ڏلهه ڏانهن
درگاهه آري پير:
آري پير سائٽ
قدرتي ڪُونر/جوالائي سرگرمي
ٻنڌڻي گبربند: ٻنڌاڻ
سون پٽي، ڏڪار سبب خالي هڪ ڳوٺ
چورڙو/چورلو ماڳ
ڏلهه ماڳ
ڪورن واري ڀر
ٻه ٽنگو/ڦاڙوٽي
لڪي جي گندرفي چشمي وٽ
شاهه اويس قرني
ڄامشورو المنظر تي
ڪـاڇـو
الهندو نارو، ايف پِي بند ۽ ايم اين وِي ڊِي (MNVD):
ڇــــِـنـي
شهداد خان کوسي جو قبرستان
ڇِني ڪوٽ جا نشان
مَـسـاڻ
ڏاڏو شهڪ
قربانيءَ جي روهي
صاحب خان جي مقبري ۾ چـــِٽسالي
واهي پانڌي شهر
واهي پانڌي ڪوٽيرو
واهيءَ لڳ روميون قبرستان
پِيشُ / ڦِيشُ
ياري سائينءَ جو مقبرو
جانڊهه
ڪاڇي جا جمالي
هليلي مقبرا
اسماعيل شاهه جي ڇٽي
قديم تحرير جي ناڪام ڳولا
گولو کوسو :
گولو کوسو: گولي کوسي جو ٽڪر
مِٺو ڪلوئي/ علي مراد دڙو
بهليل شاهه
ٺـُلـهه
هيرو خان ٺُلهه
جوهي لڳ ٻيا ٺلهه
لنگهه ٺُلهه
مارو ٺلهه
ڌامراهه ٺلهه
سنڌ ۾ ٻيا معلوم اسٽوپا:
نـئـه نـري ۾
ٻُڌڪو تيرٿ
سدو ڊهه
ٿاڻو ڪوٽيرو:
ميان جو ڪوٽ:
قديم نالِي:
بَٺ ڪارو ڪوٽ:
نئه نري ۽ اُونڌ
قديم نقاشي
پٽ سليمان قبرستان
حاجي عارب لنڊ جي اَٺ دري قبي
ٻُٽا قبا
لاوارث اٺڪنڊي ڇٽي:
بکر شهيد
نا معلوم اٺ دري، ويجهو بکر شهيد
ڪَنڊيءَ ۾ ٽنگيل کلون، کوپڙيون ۽ هڏا
اوائلي قربان گاهه يا تدفيني ٿلها
ڪي ٻيا آثار
نئنگ
دُنب بٺي
سَناسي بُٺي
اين جي مجمدار
مـنـڇـر لـڳ آثـار
مَشاڪ ( مشاخ) Mashaak / شاھه حسڻ:
روھينڊو Rohindo ۽ مَـڏي بُـٺي Mādi Buti :
لـوھـڙي پـيـر Lohri Pir:
لاکـو پـيـر Laakho Pir :
ٽـنـڊو رحـيـم:
سخي گوز بند
دهل ڍوري ڏانهن
چُنگڻ، نور واهي ۽ گابار جي گري
جُڙيو ڇُٽو ڪوٽيرو:
چاڪر لاڪارو ڪوٽيرو:
دهل ڍوري جو نالو:
واپسي:
گورک :
گورک جي ترقي، هڪ خواب جو سفر
جڏهن گورک جو رستو کليو ....
گورک جو رستو
گورک تي ٻروچ
گورک جي ترقيءَ لاءِ ابتدائي ڪم
گورک ڏانهن
مَمَ ۽ مائيءَ جي ڳالهه
ڄموري ڏانهن:
مم جو وجود:
گورک 2
گورک جي نباتات
گورک تي پاڻي
گورک ڊيولپمينٽ
کيرٿر ٿڌي سڙڪ،
گورک جي خواب کان اڳتي
گورک جي خواب کان اڳـتي


.....منڇر گورک گاج دنيا موضوع جون وڌيڪ داخلائون