Bootstrap Example

تاريخ

مهينو

سال
ڳولا محاورو

هجري قبل مسيح عيسوي

ڳولا خانا خالي ڪريو

ابِڙو اڪيڊميءَ ۾ داخل ٿيل تاريخون
- عيسوي سڀ -- قبل مسيح سڀ -- هجري سڀ -


ڪل صفحا: 0

پوئتي |(موجوده صفحو: 1)-(ڪل صفحا: 0| اڳتي

تاريخ:--- B.C-0326.00.00
وضاحت:--- ماڇڪويا موسيڪانوس ماڇڪو جي نالي سان قبل مسيح ۾ به هڪ جدا ۽ وڏي رياست جو پڙاڏو اچي ٿو. 326 ق م ۾ جڏهن سڪندر اعظم سنڌ جا علائقا فتح ڪرڻ شروع ڪيا ته تاريخن موسيڪانوسMusicanus جو نالو کنيو. سڪندر جي فتوحات ۾ موسيڪانوس اتر سنڌ ۾ بشمول اروڙ، سبي، گنداوا ۽ بهاولپورجو پنجند جي سرحدن کان ڪجهه هيٺ تائين حاڪم هو. هن هڪ ڀيرو سڪندر هٿان شڪست کاڌي پر جيئن ئي سڪندر موسيڪانوس جي حدن مان ڏکڻ طرفاڳتي نڪري ويو، هن بغات ڪئي. اها بغاوت سڪندر جي هڪ سالار Peithon هٿان چيڀاٽي وئي.
مضمون:--- ماڇڪو - سنڌ ۾ پنجاب جو ٻيٽ

تاريخ:--- B.C-0806.00.00
وضاحت:--- نائين صدي قبل مسيح (806-811 ق م) ۾ نينوس (king Ninus)جي زال اسوريا جي راڻي سيميرامس (Semiramis)جنهننينوا ۽ بابل جا شهر ٻَڌايا هئا، بابت ٻڌجي ٿو ته هوءَ هندستان فتح ڪرڻ جي ارادي سان پهتي هئي. هوءَ سونهن ۾ سرس ۽ عقل ۾ ڀڙ ۽ بهادر هئي، روايت موجب سنڌوءَ جي ڪناري تي دشمنن کي هيسائڻ لاءِ هن هڪ اٽڪل ڪئي. هن ڇا ڪيو جو هاٿين جي کلن ۾ بُهه ڀرائي اُٺن تي مڙهائي ڇڏيائين. پر جلد ئي سندس اٽڪل پڌري ٿي پئي ۽ سندس وڏو لشڪر مارجي ويو. ڪن روايتن موجب هوءَ پاڻ به لشڪر جي اڳواڻي ڪندي مارجي وئي. افسوس جو هن جنگ بابت
مضمون:--- اسوريا جي راڻي

تاريخ:--- B.C-0811.00.00
وضاحت:--- نائين صدي قبل مسيح (806-811 ق م) ۾ نينوس (king Ninus)جي زال اسوريا جي راڻي سيميرامس (Semiramis)جنهننينوا ۽ بابل جا شهر ٻَڌايا هئا، بابت ٻڌجي ٿو ته هوءَ هندستان فتح ڪرڻ جي ارادي سان پهتي هئي. هوءَ سونهن ۾ سرس ۽ عقل ۾ ڀڙ ۽ بهادر هئي، روايت موجب سنڌوءَ جي ڪناري تي دشمنن کي هيسائڻ لاءِ هن هڪ اٽڪل ڪئي. هن ڇا ڪيو جو هاٿين جي کلن ۾ بُهه ڀرائي اُٺن تي مڙهائي ڇڏيائين. پر جلد ئي سندس اٽڪل پڌري ٿي پئي ۽ سندس وڏو لشڪر مارجي ويو. ڪن روايتن موجب هوءَ پاڻ به لشڪر جي اڳواڻي ڪندي مارجي وئي. افسوس جو هن جنگ بابت
مضمون:--- اسوريا جي راڻي

تاريخ:--- B.C-1000.00.00
وضاحت:--- رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
مضمون:--- سنڌو ماٿريءَ ۾ ديوتائن سان جنگ

تاريخ:--- B.C-1500.00.00
وضاحت:--- رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
مضمون:--- سنڌو ماٿريءَ ۾ ديوتائن سان جنگ

تاريخ:--- B.C-1700.00.00
وضاحت:--- سنڌو تهذيب کي ٽن مکيه دورن ۾ ورهايو ويو آهي، جن جو گڏيل عرصو 3880 قبل مسيح کان 1700 قبل مسيح تائين لکيو وڃي ٿو، پر سنڌ ۾ تهذيب جا بنياد اڃا قديم آهن. ڪجهه سال اڳ سبيءَ جي ويجهو مهر ڳڙهه وٽ، ظاهر ٿيل آثار سنڌ جي تهذيبي تاريخ کي ايترو پوئتي کڻي ويا آهن جو، سواءِ فلسطين ۾ جيريڪو آثارن جي (جيڪي سڀ کان پراڻا سمجهيا وڃن ٿا) کان پوءِ ٻئي نمبر تي قديم ليکيا وڃن ٿا. مهر ڳڙهه ثقافت ست هزار سال اڳ ٺڪريءَ جي دور کان به اڳ موجود هئي. رحمان ٺيڙهي کان چار پنج ميل ڏکڻ ۾، گومل ٺيڙهي آهي جيڪا پڻ سنڌو تهذيب جو هڪ
مضمون:--- رحمان ٺيڙهي

تاريخ:--- B.C-1800.00.00
وضاحت:--- رگ ويد رچنا جو زمانو عام طور تي 1000 ق. م. سمجهيو وڃي ٿو پر ان ۾ ڏنل واقعا اڃا به قديم ٿي سگهن ٿا. واضح هجي ته سنڌو تهذيب جي زوالجو دور 1800 ق. م. ڪٿيو ويو آهي ۽ 1500 ق. م. کان سينٽرل ايشيا جا ڪي حملي آور قبيلا اپکنڊ ۾ اچڻ لڳا هئا. ديوتائن سان جنگ کان پوءِ هڙند ويران ٿي ويو. گهڻو گهڻو پوءِ سڪندر لوڌيءَ (1489/ 1517ع) هيءُ شهر آباد ڪيو ۽ ناهڙين کي جاگير ڪري ڏنائين. پراڻو شهر اڃا ڦٽل حالت ۾ آهي.
مضمون:--- سنڌو ماٿريءَ ۾ ديوتائن سان جنگ

تاريخ:--- B.C-3880.00.00
وضاحت:--- سنڌو تهذيب کي ٽن مکيه دورن ۾ ورهايو ويو آهي، جن جو گڏيل عرصو 3880 قبل مسيح کان 1700 قبل مسيح تائين لکيو وڃي ٿو، پر سنڌ ۾ تهذيب جا بنياد اڃا قديم آهن. ڪجهه سال اڳ سبيءَ جي ويجهو مهر ڳڙهه وٽ، ظاهر ٿيل آثار سنڌ جي تهذيبي تاريخ کي ايترو پوئتي کڻي ويا آهن جو، سواءِ فلسطين ۾ جيريڪو آثارن جي (جيڪي سڀ کان پراڻا سمجهيا وڃن ٿا) کان پوءِ ٻئي نمبر تي قديم ليکيا وڃن ٿا. مهر ڳڙهه ثقافت ست هزار سال اڳ ٺڪريءَ جي دور کان به اڳ موجود هئي. رحمان ٺيڙهي کان چار پنج ميل ڏکڻ ۾، گومل ٺيڙهي آهي جيڪا پڻ سنڌو تهذيب جو هڪ
مضمون:--- رحمان ٺيڙهي

پوئتي |(موجوده صفحو: 1)-(ڪل صفحا: 0| اڳتي